11 januari 2012

Vid vägens slut, börjar en ny stig att följa.

Ja, jag antar att varje bortförklaring ändå leder till att detta i allmänhet är mitt fel. Förlåt för den oförberedda pausen här på bloggen, men skolan har börjat, datorn har krånglat o s v...
Men, från och med nu ska jag försöka slippa dessa oförberedda bloggpauser!
 ---
Jag har många gånger tänkt på ordet "oändligt" 's betydelse. Antingen tänker jag på en cirkel. En cirkel har inget slut, och därför ingen början heller...
Rymden sägs också vara "oändlig", utan slut och utan början. Fast det är svårt att tänka sig, för logiskt har ju allting har ju en början och ett slut. Eller hur? Allt liv, till exempel. Inget är för evigt.

Vet inte hur jag kom in på det här med "oändligt", men allting har väl en mening (låter som en lärare av värsta sorten... *suck*)?


Tack för att du finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar