29 januari 2012

Bokslukar-klubben.

Och där var bloggpausen över. Den var ju inte jättelångvarig, men längre än vad jag från början hade tänkt mig. Min idé hade varit att bomba bloggen med inlägg på fredagen (efter geografiprovet), men istället visade det sig bli på söndagen bloggen började veva igång motorerna igen.

Min helg har varit så lite social att jag börjar undra om det ens är lagligt att vara som tillstängd…? Jag har legat på min säng och slukat (bildligt talat) böcker. Eller, ja, en bok i alla fall…
Boken heter ”Fruset blod” och är skriven av Richelle Mead. Detta är andra boken i serien ”Vampire Academy”.  Åh, jag fullkomligt avgudar den här serien! Första boken är minst lika bra, den heter ”Törst” och jag rekommenderar att läsa den först (eftersom man fattar mer då och att den är sååå himla bra). Men nu när jag har läst ut dessa böcker (fråga mig inte hur jag hinner) vet jag inte hur jag ska kunna vänta på nästa bok. Jo, den har redan kommit ut, men jag har inte köpt den än. Antar att jag får vänta ett tag till, men jag är säker på att boken kommer att vara värt väntan.
Så, jag väntar…

De fem bästa böckerna enligt mig (http://www.bloggtorka.se/): Hungerspelen, Törst, Fruset Blod, Fallen Ängel och Tusen Strålande Solar.
Andra bra böcker: Drömfångaren, Grottbjörnens folk och Djävulens märke.


Bilden här ovanför är ett utdrag från "Drömfångaren", fotat av mig, Johanna.

1 kommentar:

  1. ÅH, du måste läsa Cirkeln! Det är en trilogi, jag höll på att dö när jag läste boken, var typ livrädd när jag skulle gå och lägga mig x) Läskig - men så jävla bra! Och så måste du ju läsa Dagbok för alla mina fans också 8D KRAM :D ♥

    SvaraRadera