29 december 2011

My pretty angel.

" Varje morgon, varje kväll är det något som vakar över mig.
Jag kan känna det psykiskt hur någon flåsar i min nacke.
När jag ser dig är mina ögon stängda, men mina sinnen öppna.

Jag är den enda som vet att du existerar, utan att riktigt veta vem du är.
Du är inte ond, men inte heller god.
Ibland vet jag inte om du alltid vill mig väl,

men det är inget jag tänker ta reda på heller.
Du finns överallt och ingenstans. I vattnet, på ängen, i huset och i min själ.
Du säger aldrig något. Du spenderar ingen onödig tid.

Du förhandlar inte, utan får det undanstökat så fort som möjligt.
Du finns, men ändå inte. Men du finns där för mig.

Du, min ängel, har gjort mig odödlig. "















Text och bild: Johanna, Little Primrose ©

4 kommentarer:

  1. :) gud va fint!! du är så duktig! <3

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, älskar din blogg!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, älskar din blogg!

    SvaraRadera
  4. Du är superduktig! <3 Älskar din blogg!

    SvaraRadera